Szolgáltatások


Partnereink


Innovációs csoport stratégiai partnere.


ISTF Kft

Magyar Internet Média és Web Díj 2009

Támogatjuk


Heim Pál Gyermekkórház


RG Stúdió feladatának tekinti a környezettudatos gondolkodás népszerüsítését.

A keresőoptimalizálás sok egyszerű lépésből álló folyamat, melyek nagyrészét mindenki el tudja végezni (ha van hozzá ideje és türelme).

A keresőoptimalizálás főbb lépései

  1. Tervezzük, határozzuk meg céljainkat!
  2. Határozzuk meg a keresőszavakat!
  3. Építsük fel a struktúrát!
  4. Írjuk meg a tartalmakat!
  5. Adjunk kulcsszavakat és leírásokat!
  6. Használjunk belső linkeket!
  7. Szerezzünk külső linkeket!
  8. Legyünk türelemmel!
  9. Ellenőrizzük az eredményt!
  10. Kezdjük elölről, finomítsuk!

1. Tervezzük, határozzuk meg céljainkat!

A keresőoptimalizálás során is nagyon fontos a tervezés.
Első lépésként el kell dönteni, mi a pontos célunk, melyik oldalunk miről fog szólni, melyik oldalt milyen tartalomra szeretnénk optimalizálni.
Fontos, hogy az oldal itt egyes oldalt jelent, nem egy egész website-ot!
A keresők minden egyes oldalt külön jegyeznek, ezért nekünk is így kell tennünk. 

2. Határozzuk meg a keresőszavakat!

Melyek azok a szavak, kifejezések, melyeket célcsoportunk használ, ha a szolgáltatásunkat keresi?
Ez nem is olyan egyszerű, hiszen lehet, hogy mi egy szemszerkezetű adalékanyagot használunk szakmánkból kifolyólag, a vevő viszont kavicsot ír be a keresőbe. A feladat tehát: gondolkozzunk a látogatóink fejével (itt is)!

3. Építsünk struktúrát!

A weboldalunknak minden szinten támogatnia kell a keresőoptimalizálást.
Az egyik legfontosabb a struktúra, amely a menüpontokat, a felépítés logikáját jelenti.
Fontos, hogy melyik menüpontot melyik főmenüpontban találjuk, és lényeges az is, hogy melyik menüpontot hogyan érjük el. 

Melyik tűnik egyszerűbbnek a következő kettő közül? 

  • www.weboldalcime.hu/szolgaltatasok/szolgaltatas-1/leiras/ismerteto
  • www.weboldalcime.hu/index.php?menuid=3245?option=com_ content&task=section&id=6&Itemid=36
Igen, az első, hiszen jobban értelmezhető. És nem csak nekünk, de a Google-nak is!

Weboldalunknak tehát már rendszerszinten támogatnia kell azt, hogy a keresők jól átjárhassák!

Fontos az is, hogy a menürendszer ne legyen elrejtve pédául egy flash menübe, mert azt nem járja át a keresőrobot.

4. Írjuk meg a tartalmat!

Figyeljünk arra, hogy a tartalmakat is a látogatóink szemszögéből építsük fel. Megfogalmazás, szóhasználat, felépítés, minden igazodjon a látogatókhoz!

A tartalom a legfontosabb, azon belül pedig a szövegek. A Google szövegeket lát. A képeket értelmezni nem tudja, csak ha szöveges leírás van róluk! 

5. Adjunk kulcsszavakat az oldalakhoz!

Minden oldalunkhoz töltsük ki a megfelelő meta-tag mezőket!
Ezek az oldal forrásában (html kódban) található leíró mezők. A kulcsszó (keyword), a leírás (description), és a cím (title) kitöltése rendkívül fontos! 

6. Használjunk belső linkeket!

Minden oldalunkon használjunk belső linkeket! Ne csak a menü jelenjen meg mindenhol, de a szövegben is legyenek linkek.
Ez a látogatóinknak is fontos, hiszen így tudják jól átjárni a tartalmat, és a Google-nek is, hiszen a belső linkek neki is utat mutatnak.

7. Szerezzünk külső linkeket!

Más weboldalakra próbáljuk fölrakatni oldalunk linkjét. Ez akkor igazán hatékony, ha hasonló témájú az oldal.
Leegyszerűsítve: minél több a külső link, annál magasabb az un. pagerank. A  pagerank értéke pedig befolyásolja a helyezésünket.

8. Legyünk türelemmel!

Legyünk türelemmel, hiszen a Google naponta oldalak millióit nézi végig és értékeli, és naponta oldalak milliói kerülnek ki a webre.
Vélhetőleg nem fog azonnal eljutni hozzánk a Google robot miután publikáltuk az oldalt.

Szerezzünk minél több külső linket, és frissítsük minél sűrűbben a tartalmat! Ha így teszünk sokkal hamarabb felkerülünk a találati listára.

9. Ellenőrizzük az eredményt!

Ellenőrizzük, hol vagyunk a Google találati listájában! Ha nem elég jó az elért eredmény, elemezzük az elsőket, finomítsunk a keresési kifejezéseken!

10. Kezdjük elölről, finomítva! 

Ha bekerültünk a listába, de még nem vagyunk jó helyen, ismételjük a fenti folyamatot.

Folyamatosan vizsgáljuk célpiacunkat, próbáljuk kitalálni, milyen keresőszavakat használnak!
Ellenőrizzük statisztika rendszerünkben, milyen keresőszavakról jöttek látogatók!
És folyamatosan finomítsuk ezek alapján oldalunk tartalmát, struktúráját, és hivatkozásait!

Elsősorban weboldalt építsünk, a keresőoptimalizálás csak utána!

Természetesen egy dologról nem szabad elfeledkeznünk, amikor keresőoptimalizálásról beszélünk: weblapunkat nem a Google-nek készítjük, hanem a látogatóknak. Tehát miközben az oldalunkat felkészítjük a keresőkre, a látogatókat sem szabad elfelejteni.

Többek között azért sem, mert a Google (és a többi kereső oldal is) az emberi böngészést próbálja modellezni. Ezért fontos, hogy leginkább látogatóink gondolkodásmódja szerint készítsük el oldalunkat! 

Miért a Google?

Szinte csak erről a keresőoldalról beszéltünk, de miért?
Jelenleg a Goolge szinte egyeduralkodó a keresők között.
Néha észerevétlenül is azt használjuk. Nem csak a google.com oldalon, de a böngészők beépített keresője is ez, és nagyobb portálok (pl.: origo.hu) is ezt használják.

Elsősorban tehát a Google-ra érdemes optimalizálni az oldalunkat, tudva azt, hogy a többi kereső is hasonló elvek szerint működik, tehát nagyot nem hibázhatunk.

Többet szeretne tudni a keresőoptimalizálásról?

Vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal, akik segítenek Önnek weboldalát hatékonyabbá tenni!

 
Rendszerben gondolkodunk

Az RG Stúdió az RG Magyarország cégcsoport tagja

RG Magyarország
Rendszerben gondolkodunk
Átfogó és egyszerű informatikai megoldások


RG Net
Informatika emberi nyelven
Beléptető rendszerek, IP Kamerák, Hálózatépítés


Aktuális


Tenkesalja Fesztivál július 23-tól augusztus 1-ig
Idén hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Tenkesalja Fesztivál, ahol kicsik és nagyok is egyaránt megtalálhatják a kedvükre való programot.
tovább >>>



Ajánlat


Webkamerás megfigyelés
Webkamerás megfigyelés
Építkezések, beruházások folyamatos nyomonkövetése interneten
További részletek>>>


RG Hírlevél





Cég
Magán személy

Feliratkozom
Leiratkozom

Feliratkozásnál ajándékba kapja a "A legnagyobb tévedés céges honlapoknál" című hírlevelünket!